اگر قصد خرید پارتیشن شیشه ای اداری را دارید حتما میدانید که، وقتی صحبت از طراحی فضای اداری میکنیم، باید به یک نکته با اهمیت که مرتبط با نوع طراحی جاذب مشتری است، توجه کنیم. جالب است بدانید که مهمترین فاکتور برای جذب مشتری نوع ورودی، دکوراسیون داخلی و مهمترین موضوع محل قرارگیری بخش های مختلف و جداسازی آن ها از یکدیگر است.
پارتیشن اداری یکی از انواع جداکننده های کاذب و موقتی در فضاهای اداری است، که از آن برای نظم بخشیدن، زیبا سازی، بهینه سازی و ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی جهت فراهم کردن محیطی آرام و دوری از سر و صدا و دیگر عوامل برهم زننده تمرکز کارکنان و بهبود بازدهی آنان مورد استفاده قرار می گیرد.
مدل بهترین پارتیشن اداری به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب بندی رنگ، متریال و ملزومات آن می تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد، ضمن آنکه این محصولات قابل نصب و اجرا و جابجایی آن و در صورت لزوم اصلاح متراژ می باشد.
انواع پارتیشن اداری مدرن
پارتیشن های اداری به صورت پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک در انواع متنوعی از متریال ها و جداره ها طراحی و تولید می شود که به شرح زیر می باشد:
انواع پارتیشن بر اساس نوع متریال
پارتیشن ام دی اف (MDF)
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن آلومینیومی
پارتیشن چوبی اداری
پارتیشن ترکیبی
انواع پاتیشن از نظر جداره
به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب بندی رنگ، متریال و ملزومات آن قیمت پارتیشن اداری متفاوت و متنوع است ولی نصب پارتیشن به خصوص انواع پارتیشن اداری شیشه ای می تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد.
کاربرد پارتیشن اداری
کاربرد اصلی پارتیشن های اداری جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر است. در این صورت می توان براحتی و در کمترین زمان ممکن ساختمان را باب میل خود تقسیم بندی نمود داشتن اتاق مجزا برای هر یک از کارکنان می تواند به بالا بردن راندمان کاری شرکت کمک کند. با ایجاد اتاقهای مجزا، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا کرده و برای مرتب کردن آن، دسته بندی اسناد و مدارک و… تلاش بیشتری می کنند. از سوی دیگر با تفکیک اتاقها از یکدیگر، کارکنان با آرامش بیشتری مسئولیت های خود را بر عهده می گیرند و اتمام کار نیز مطابق با اهداف شرکت خواهد بود. با استفاده از پارتیشن های اداری می توان ساختمان اداری را به صورت شناور و دلخواه خود تقسیم بندی کرد.
پارتیشن های اداری به عنوان پارتیشن جدا کننده اتاق و در فضاهای اداری و سازمانی استفاده می شوند. این نوع از پارتیشن ها در ابعاد و اندازه های مختلف و با متریال های مختلف از جمله چوب، آلومینیوم و شیشه طراحی و تولید می شوند که در بخش های مختلف سازمان ها و شرکت ها می توان از آنها استفاده کرد. علاوه بر جداسازی فضا از این نوع پارتیشن ها برای طراحی و دکوراسیون محیط های اداری نیز استفاده می کنند.
پارتیشن اداری و پارتیشن ام دی اف منزل و پارتیشن دست دوم همه به یک منظور ولی با کاربرد های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. فروش پارتیشن اداری دست دوم به صورت گسترده در بازار انجام می شود ولی قیمت انواع پارتیشن اداری برای منزل و پارتیشن اداری دست دوم هم شاید به نسبت کارایی که دارند با هم متفاوت بوده و مناسب نباشد. شما برای تهیه پارتیشن های نو با توجه به نیاز خود و اطلاع از قیمت پارتیشن منزل و قیمت پارتیشن چوبی باید با متخصصان این حرفه در ارتباط باشید. در رابطه با کاربردهای پارتیشن های اداری در فضاهای مختلف می توان به سه مورد مهم اشاره کرد که در بخش های بعدی به هر کدام از آنها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.
جداسازی فضاهای ورودی با پارتیشن شیشه ای
در بخش قبلی اشاره کردیم که پارتیشن به عنوان یک ابزار برای جداسازی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین کاربردهای پارتیشن های اداری می توان به جداسازی بخش ورودی از دیگر بخش ها اشاره نمود. در محیط های مختلف با توجه به متراژ آن ها بخش ورودی نقش به سزایی در ظاهر و طراحی مکان اداری مورد نظر خواهد داشت که در برخی موارد برای جداسازی آن می بایست به فکر چاره بود.
- ایجاد اتاق های مختلف با پارتیشن اداری
یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن های اداری ایجاد اتاق های کوچک و بزرگ در محیط های اداری، سازمان ها و شرکت ها می باشد. در فضایی که در آن محدودیت متراژ وجود دارد می توان از پارتیشن های اداری که قابل حمل و جابجایی هستند استفاده نمود. با استفاده از این نوع پارتیشن ها به راحتی می توان در محیط های اداری مرز تعیین نمود و براساس نیاز در بخش های مختلف آن اتاق های کوچکی نیز ایجاد کرد.
- پنهان سازی از کاربردهای پارتیشن های اداری
پارتیشن های اداری علاوه بر اینکه جهت جداسازی فضاهای مختلف و ایجاد اتاقک های پارتیشنی مورد استفاده قرار می گیرند از یک کاربرد مهم دیگر نیز برخوردارند و آن پنهان سازی معایب ساختمان های اداری، شرکت ها و سازمان ها می باشد.
در برخی از سازمان ها شما دیوارهای کج و یا ستون های اضافی را مشاهده می کنید که علاوه بر اینکه در دکوراسیون این گونه از محیط ها تاثیر نامناسبی دارند مانع از ایجاد اتاقک های مورد نیاز در فضا خواهند شد. با استفاده از پارتیشن های اداری می توانید ستون ها را مخفی کرده و عیوب دیوارها را از دید پنهان نمایید.
- مزایا استفاده از پارتیشن
در گذشته برای تقسیم بندی ساختمان ها از دیوارها استفاده می شد. اگرچه این دیوارها استحکام بالایی دارند، اما برای ساخت آنها به زمان و هزینه زیادی نیاز است و همین طور که اشاره شد، برای ساختمان های استیجاری امکان ایجاد دیوار ممکن نیست. ضمن اینکه دیوارها فضای بیشتری را اشغال می کنند و در نتیجه موجب کوچکتر شدن فضای ساختمان می شوند. به همین دلیل است که پارتیشن های اداری با مزایایی از جمله سرعت ساخت بالا و صرفه جویی در زمان، در بسیاری از اداره ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.
چوباسیستم انتخابی برای خرید پارتیشن شیشه ای
در این مقاله چوبا سیستم اطلاعات جامعی دربارهی طراحی دکوراسیون تجاری و بررسی آن صحبت کردیم. اگر قصد خرید پارتیشن اداری را دارید، چوباسیستم با 25 سال سابقه ی کار در زمینه ی دکوراسیون داخلی محیط های تجاری و اداری و مسکونی و نصب انواع پارتیشن های اداری سعی کرده است در همه این سال ها بهترین محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما با این شماره (09128472183) تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در این زمینه بهتر راهنمایی کنند.