تولید محتوا از مهمترین اقداماتی است که برای سایت های خود انجام می دهید. محتواهای تولید شده باید متناسب با موضوع سایت مورد نظر باشند و به طور روزانه و مرتب و با برنامه ریزی خاص در سایت بارگذاری شود.
به مرور زمان که بر تعداد این محتواها اضافه شود، سایت پر از مطالب مفیدی خواهد بود که به کاربران در زمینه های مختلف کمک میکند و علاوه بر آن این بازدید ها باعث شناخته شدن سایت شما میشود و در صفحات برتر گوگل جایگاه خود را پیدا خواهید کرد.
حال شاید برای شما سوال باشد که آیا به دلیل آمار کم بازدید از سایت شما است که در صفحات گوگل دیده نمیشوید؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، تنها محتوای خوب و با کیفیت به شما در رسیدن به صفحه یک گوگل کمک نمیکند، اما یکی از اثرگذارترین اقداماتی که در جذب مخاطبان و کاربران سایت شما نقش دارد و این از دید موتور جستجو گوگل دور نخواهد ماند و این بازدیدها امتیاز مثبتی را برای سایت شما دارد و به بهبود جایگاه و وضعیت سایت شما می افزاید.
وب سایت محبوب تر= رتبه بالا و بهینه در موتور جستجوگوگل
در طی تحقیقات و بررسی های مختلف مشخص شده است عوامل مختلفی میتواند بر بهبود سایت و عملکرد آن اثر بگذارد، از آنها میتوانیم موارد زیر را برای شما نام ببریم:
ترافیک مستقیم / مدت زمان سپری شده بر روی سایت
تعداد صفحات بازدید شده در هر نشست/ نرخ پرش (Bounce rate)
مجموع دامنه هایی که به سمت وب سایت ارجاع داده شده اند
تعداد بک لینک ها
تعداد آی پی هایی که برای بازدید به وب سایت مراجعه کرده اند.
تعداد بک لینک های Follow شده/ طول محتوای صفحات وب سایت
برخورداری وب سایت از اتصال امن HTTPS/ تعداد انکره
تعداد کلمات کلیدی در انکرها/ تعداد کلمات کلیدی در قسمت بدنه سایت
تراکم کلمات کلیدی/ کلمات کلیدی استفاده شده در عناوین
کلمات کلیدی استفاده شده در توضیح متا/ ویدیوهای موجود در صفحه
با یک نگاه به این لیست میتوانیم به طور کامل و واضح متوجه شویم چه مواردی بر سئو و رشد یک سایت اثرگذار هستند و در کنار بازدیدهای کاربران چه مواردی را باید توجه کرد.
موتور جستجو گوگل دقت می کند که کاربرها از چه مسیری وارد وب سایت شما شده اند و یا هنگام بازدید کردن از آن، چه بازخوردی را داشته اند و به طور کلی چه میزان از این نوع بازدیدها توسط وب سایت مورد دریافت می شود.
در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آن صحبت کنیم.
بازدید کاربران از سایت
بازدید یا ترافیک مستقیم به گونه ای است که کاربر بدون هیچ واسطه ای مثل جستجو و یافتن نام وب سایت مورد نظر در گوگل و یا مشاهده لینک آن در هر وب سایت دیگر، مستقیما و با تایپ کردن آدرس سایت در نوار جستجوی مرورگر خود وارد سایتی بشود.
ترافیک مستقیم عاملی کلیدی در ارتقا رتبه وب سایت است. عامل مهم دیگر به لیست عوامل اثر گذار در سئو وب سایت، باز هم این ترافیک مستقیم است که بیشترین تاثیر مثبت یا منفی را بر روی رتبه سایت می گذارد.
هنگامی که تعداد زیادی از کاربرها به وب سایتی مراجعه می کنند، برای گوگل مشخص میشود که دامنه این وب سایت دارای ارزش بالا یا اصطلاحا آتوریتی بالا می باشد.
اهمیت بالای بازدید های مستقیم کاربران از وب سایت شما به این معناست که می بایست به صورت طبیعی به جذب کاربران جدید بپردازید.
رفتار کاربران در سایت
حتما میدانید که گوگل با دقت بررسی می کند که آیا وب سایت ها پاسخگوی نیاز کاربران خود هستند و از این رو طبق فاکتورهای زیر به بررسی این موضوع می پردازد.
1.زمان سپری شده در وب سایت
زمان سپری شده در سایت بالاترین تاثیر گذاری در رتبه یک وب سایت را دارد، گوگل مدت زمانی که کاربر پس از ورود، در وب سایت شما سپری می کند را بررسی می کند و متوجه این میشود که آیا کاربر در حال مطالعه و استفاده از سایت شما هست و…
هر چه زمان حضور کاربر در سایتی کم تر باشد، گوگل متوجه می شود که چنین وب سایتی پاسخگوی نیاز کاربر و آنچه در موردش جستجو کرده نمی باشد.
از آن طرف هر چه مدت زمان حضور کاربران در سایتی بالاتر باشد، به گوش گوگل می رسد که این وب سایت مطالب مفید و کاربردی تری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
2.صفحات بازدید شده وب سایت
تعداد صفحات بازدید شده از دیگر عوامل تعیین کننده رتبه یک وب سایت است. صفحات بازدید شده در هر سایت یعنی کاربر در مدت زمانی که از وب سایت مورد نظر بازدید به عمل آورده، چه تعداد از صفحات آن سایت را باز و مشاهده کرده است. این مورد از آن جهت برای گوگل اهمیت دارد که می تواند دلیل خوبی بر مفید بودن محتوای وب سایت ها باشد.
3.نرخ پرش وب سایت
نرخ پرش وب سایت شما زمانی افزایش می یابد که تعداد کاربرهای زیادی پس از مشاهده اولین صفحه باز شده سایت، اقدام به ترک وب سایت می کنند.
کاربران معمولا وب سایت هایی که مشاهده می کنند را بعد از زمانی ترک کرده یا اصطلاحا تب مرورگر خود را می بندند.
اما اگر تعداد زیادی از کاربرها دست به چنین کاری بزنند، گوگل متوجه میشود در کار شما ایراد وجود دارد.
بیشتر بخوانید: چگونه محتوای بهینه شده سئو ایجاد کنیم؟
سخن آخر سودالیت
به طور کلی اگر به دنبال بدست آوردن رتبه بالا در صفحات گوگل هستید، باید حضور خود را در فضای تولید محتوا پر رنگ تر کنید و محتوا های با کیفیت و خواندنی تولید نمایید.
در آخر باید به شما بگوییم که کارشناسان معتبر سئو به خوبی در این زمینه ها میتوانند راهنمای شما باشند تا سایت مورد نظرتان بهترین جایگاه را داشته باشد و گوگل به خوبی آن را بشناسد.
گروه مهندسین عرصه دیجیتال مارکتینگ و سئو وبسایت سودالیت افتخار این را دارد در کنار مشتریان خود همراهی باشد تا با ارائه خدمات فنی و مشاوره ای طبق آخرین استاندارد بین المللی به رشد و اقتصاد حوزه کاری آنان بیافزاید
نتیجه این تلاش تیمی و موفق مشتریانی هستندکه با هر نوع سلیقه و هر نوع کسب کار با ارائه محصول یا خدمات، تاکنون توانسته اند به پیشرفت در عرصه فروش و برندسازی همراه با سودالیت موفقیت روز افزون خود را رقم بزنند.
ما در کنار شما خواهیم بود تا به بهترین جایگاه خود دست یابید.