در روز سایت های زیادی در ایران ثبت می شود و تمامی کسانی که سایت را ثبت می کنند نیاز به کارشناس تولید محتوا دارند و به دنبال کارشناس تولید محتوا قوی هستند.
این راه بسیار ساده است؛ برای ارتباط با کسانی که از سایت جدید بازدید کرده اند می توانید به روش زیر با آنها در ارتباط باشید:
برای دسترسی به کسانی که به قدرت تولید محتوا نیاز دارند، در گوگل جستجو کنید و سایت هایی را استخدام کنید تا کارشناس تولید محتوا استخدام کنید.
تعداد افرادی که به تخصص شما به عنوان کارشناس تولید محتوا نیاز دارند بسیار زیاد است و می توانید به عنوان کارشناس تولید محتوا در مجموعه مورد نظر فعالیت کنید.
فکر نکنید که باید برای یک کار تولید محتوا استخدام شوید.
تولید محتوا می تواند یک شغل آزاد باشد و می توانید در خانه و هر کجا که هستید محتوا تولید کنید و درآمد زیادی کسب کنید.
چگونه تولید محتوا به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند؟
1) طوفان فکری و ایده های ناب
چه چیزی باعث می شود برخی از محتواها به سرعت در بین مخاطبان پخش شوند در حالی که برخی دیگر توجه چندانی به خود نکنند؟
محتوای کاربردی و مفیدی که احساسات عمیق مخاطب (خشم، ترس از دست دادن چیزی، غم و خنده) را برمی انگیزد، شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن توسط خوانندگان دارد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک ماه چند محتوای خلاقانه و با کیفیت به مخاطبان خود ارائه دهید.
برای یافتن این ایده های ناب، می توانید جلسه طوفان فکری را با پرسیدن سوالات زیر شروع کنید:
- آیا موضوع خاصی وجود دارد که مخاطب بخواهد درباره آن بیشتر بداند؟
- ایده شما باعث ایجاد بحث در صنعت شما می شود؟
- ایده شما می تواند واکنشی را در مخاطبان شما برانگیزد؟
- آیا می توانید از فیلم ها، اینفوگرافیک ها و تصاویر جالب برای بیان منظور خود استفاده کنید؟
- تا کنون چه نوع محتوایی را بیشتر به اشتراک گذاشته اید؟
- آیا مخاطبان شما محتوای کوتاه را دوست دارند یا محتوای دقیق را ترجیح می دهند که حاوی نکات مورد نظر آنها باشد؟
- بهترین روزها یا ساعت ها برای ارائه ادعای خود کدام است؟
- این سوالات به ظاهر ساده اما ابتدایی راه را برای شما باز می کند و شما را به سمت ایده های نوآورانه و جذاب سوق می دهد.
2) مقالات عمیق و جامع و تاثیر آنها در جذب مشتری
موتورهای جستجو مانند گوگل مقالات عمیق و جامع را ترجیح می دهند و مشتریان بالقوه شما نیز اغلب این را می خواهند.
محتوای جامع محتوایی است که جزئیات و جنبه های مختلف یک موضوع را با دقت در نظر می گیرد.
وقتی به متن هایی که جزو 10 گزینه برتر موتورهای جستجو هستند نگاه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که متن هایی با 2000 تا 2500 کلمه از این نظر موقعیت خوبی دارند.
بنابراین با ارائه محتوای عمیق و جامع، نه تنها در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب خواهید کرد، بلکه احتمال اشتراک گذاری مطالب خود در شبکه های اجتماعی را نیز افزایش می دهید که در جذب مشتریان بیشتر کمک زیادی خواهد کرد.
3) اهمیت انتخاب عناوین جذاب
در واقع ما فقط 8 ثانیه فرصت داریم تا توجه مخاطب را جلب کنیم وگرنه به راحتی او را از دست می دهیم! بنابراین، داشتن عناوین جذابی که مانند آهنربا، مخاطب را به مقاله شما دعوت کند و به ادامه مطلب دعوت کند، بسیار مهم است.
توجه داشته باشید که عناوین حداقل سه مورد از ویژگی های زیر را دارند:
- نیاز به خواندن داستان را به مخاطب القا کنید مردم باید احساس کنند که اگر داستان را نخوانند چیز مهمی را از دست خواهند داد.
- سودمندی مطالب را بازگو کنید: هنگام بررسی موضوعی، افراد از خود می پرسند که چه سودی برای من خواهد داشت و اگر نتوانید آنها را متقاعد کنید، خواندن مطالب را متوقف می کنند.
- منحصر به فرد و منحصر به فرد بودن: منحصر به فرد بودن عناوین استراتژی خوبی برای جذب مشتری و مخاطب است.
4) Call to Action (CTA) مشتریان را به سمت شما جذب می کند.
تماسها عباراتی هستند که مخاطب را تشویق میکنند تا در پاسخ به پیامهای تبلیغاتی فروش، اقدامی سریع انجام دهند.
عباراتی مانند «اکنون تماس بگیرید»، «برای دریافت مقاله اینجا را کلیک کنید» و موارد دیگری که مخاطب را به اقدام فوری فرا می خواند.
با استفاده از دکمه های تماس به راحتی می توانید نرخ تبدیل خود را تا 13 درصد افزایش دهید. همچنین می توانید با چند مرحله کوچک مانند بهینه سازی رنگ، طرح و متن دکمه های تماس شاهد تغییر قابل توجهی در تعامل با مشتری باشید.
دعوتنامهها به شما کمک میکنند تا میزان از دست دادن مخاطب خود را کاهش دهید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
عباراتی که برای دکمه های تماس استفاده می کنید بسیار مهم هستند و تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارند.
این عبارات نباید مستقیماً خوانندگان شما را به خرید محصول یا ثبت نام در یک وب سایت دعوت کند، بلکه باید با بیان خواسته های مخاطب به طور غیرمستقیم به هدف منجر شود.
5) نحوه جذب مشتری از بالای وب سایت
بالای صفحه وب قسمتی است که بلافاصله پس از بارگذاری سایت بدون حرکت به انتهای صفحه در معرض توجه مخاطب قرار می گیرد.
در واقع این بخش اولین تصویری از شماست که مخاطب می بیند و بر اساس آن تصمیم می گیرد که مسیر خود را ادامه دهد یا خیر.
بازدیدکنندگان 80 درصد از زمان خود را در قسمت بالا و تنها 20 درصد از زمان خود را در قسمت پایین می گذرانند و این آمار دلیل محکمی برای بهینه سازی این قسمت از سایت است. توجه ویژه ای داشته باشید.
اگر اطلاعات مفید و مهمی را در بالای صفحه وب سایت خود قرار دهید، افراد بیشتری این محتوا را مشاهده خواهند کرد و در نهایت تاثیر آن را در جذب مشتریان بالقوه بیشتر خواهید دید.
6) پست های مهمان متفاوت و حرفه ای
دو راه کلی برای جذب مخاطب خاص برای پست های وبلاگ وجود دارد:
- مقالات عمیق و جامع بنویسید و به مخاطبان مناسب ارائه دهید.
- پست های مهمان عالی را در سایر وبلاگ های مرتبط بنویسید.
- هنگام نوشتن یک پست مهمان، آنچه باید در نظر گرفته شود نیازها و خواسته های مخاطب است.
- در واقع باید روی مخاطب تمرکز کنیم و در مراحل بعدی به فکر لینک سازی و بهبود سئو باشیم.
بنابراین لازم است قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را در مورد ویژگی ها و سلایق مشتریان بالقوه خود جمع آوری کرده و بر اساس شناخت صحیح از آنها ارزش های مورد نظر آنها را ارائه دهید.
در مرحله بعد باید وبلاگ هایی را پیدا کنید که مایل به همکاری با شما هستند. یافتن فرصت برای ارسال پست مهمان کار سختی نیست و با جستجوی هوشمندانه بر اساس دانش قبلی مخاطبان امکان پذیر است.
هنگامی که فرصت ارسال پست مهمان را پیدا کردید، ابتدا مطمئن شوید که قوانین تیم تحریریه وبلاگ را رعایت کرده اید و سپس تمام تلاش خود را برای تولید محتوای موثر به کار ببندید.
اگر بتوانید محتوای جذاب و جذابی را برای مخاطبان وبلاگ خود ارائه دهید، آنها تشویق خواهند شد که پیوندها را دنبال کنند و از وب سایت شما بازدید کنند.
7) از طریق مدل A.I.D.A مشتریان بیشتری را جذب کنید.
A.I.D.A. مدل یک مدل بسیار محبوب برای بازاریابی است که شامل مراحل جلب توجه، ایجاد علاقه، ایجاد میل و دعوت به عمل است.
یعنی وقتی مخاطب در معرض یک مقاله جدید قرار می گیرد، ابتدا توجه او به این مقاله جلب می شود، سپس به مطالعه آن علاقه مند می شود، در مرحله بعد تمایل به دنبال کردن این مقاله و مطالعه بیشتر و در نهایت در چهارمین مقاله دارد.
• جلب توجه :
دو نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، اولی طرح کلی وب سایت و دومی عناوین.
اگر طراحی وب سایت شما ضعیف و نامناسب باشد، نمی توانید نظر مخاطب را به خود جلب کنید و در اولین قدم شکست خواهید خورد. طراحی کاربرپسند و حرفه ای وب سایت و همچنین استفاده از عناوین جذاب، افراد را به بازدید از مطالب شما ترغیب می کند.
در طراحی عناوین مناسب به ویژگی های روانی مخاطبان خود توجه کامل داشته باشید و به فکر راه هایی برای تأثیرگذاری بر آنها باشید.
• ایجاد علاقه:
شما می توانید با نوشتن یک مقدمه قدرتمند و موثر مخاطبان خود را علاقه مند کنید. به عنوان مثال، پرسیدن سوالات درست در این بخش، ذهن آنها را درگیر می کند.
مقدمه نیز باید مختصر و مفید باشد و حاوی پیامی نباشد که مستقیماً مخاطب را به اقدام دعوت کند.
• ایجاد یک میل:
در واقع بین ایجاد علاقه و ایجاد میل تفاوت ظریفی وجود دارد. میل یک قدم فراتر از علاقه است. در این مرحله فرد علاوه بر علاقه به موضوع، با مطالعه بیشتر مطالب و در نظر گرفتن ویژگی های خاص آن، به ادامه مطالعه مطالب و یافتن نکات مورد نظر در حاشیه جملات تمایل پیدا می کند.
استفاده از عنوان های فرعی، بیان بخشی از مقاله به عنوان نکات مهم و همچنین استفاده از نقل قول راه های خوبی برای ایجاد علاقه است.
• فراخوانی برای اقدام:
یک راه ساده برای جذب مشتریان بیشتر این است که مخاطبان خود را به یک اقدام خاص در پایان هر پست وبلاگ دعوت کنید. این تماس ها باید بتواند بازدیدکنندگان وب سایت شما را به خوانندگان محتوای شما و خوانندگان را به مشتریان محصولات شما تبدیل کند.
8) جذب مخاطب با استفاده از رسانه های مختلف
برای ارائه مطالب مورد نظر و جلب توجه مخاطب صرفاً پست های وبلاگ ننویسید و از رسانه های مختلف استفاده کنید. محتوای ویدیویی و پادکست ها از محبوب ترین ها در حال حاضر هستند.
همچنین باید توجه داشت که امروزه بازاریابی موبایلی روشی موثر و کارآمد برای جذب مشتری است زیرا این رسانه همیشه و همه جا همراه مخاطبان ما است.
بنابراین طراحی وب سایت به گونه ای که با موبایل سازگار باشد و همچنین ایجاد محتوای سازگار با این رسانه امری مهم و ضروری است.
9) روندها و رویدادهای دنیای تجارت را به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری ببینید
محصولات جدید هر روز عرضه می شوند و رویدادهای کوچک و بزرگ زیادی در دنیای تجارت اتفاق می افتد. به جای شکایت از این اتفاقات و تغییرات رخ داده، از آنها نهایت استفاده را ببرید و محتوای غنی و ارزشمندی را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید.
اگر یکی از اولین افرادی هستید که آخرین اخبار را در مورد یک تغییر یا توسعه مهم منتشر می کنید، بلافاصله می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری روی موضوعات و رویدادهای جدید، ترافیک وب سایت شما را خیلی سریع افزایش می دهد، در حالی که ایده های قدیمی برای تولید محتوا ممکن است به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک نکند.
در زمینه بازاریابی به خصوص بازاریابی آنلاین، برخی از سایت ها همیشه پیشرو و موفق هستند زیرا نویسندگان محتوای این سایت ها به طور مداوم در سمینارها و کنفرانس های مربوطه شرکت می کنند و روندهای جدید بازار را رصد می کنند.
به یاد داشته باشید که انتشار اخبار رویدادهای جدید تنها زمانی می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند که بتوانید محتوای عالی و جذاب در مورد آن ارائه دهید و آن را در اختیار مخاطبان مناسب قرار دهید.