در سال های اخیر خرید پارتیشن اداری یکی از بهترین گزینه های انتخابی در هر شرکتی برای جداسازی فضاها می باشد و استفاده آن را میتوان با قطعیت از نیازهای مهم در محیط اداره نامید.
با استفاده از پارتیشن اداری شما میتوانید فضاها را براساس نیاز افراد تقسیم بندی کرده و از کلیه محیط به خوبی بهره ببرید.
خرید پارتیشن اداری نیز نکاتی دارد که باید از آن مطلع باشید بنابراین در نظر داشته باشید قبل از هرکاری با گروهی مجرب و متخصص در این زمینه صحبت نمایید.
پارتیشنها مزیتهای فراوانی دارند، بسیاری از مدیران برای جلوگیری از انتشار صدا به خرید آن اقدام میکنند. گاهی هم برای حفظ حریم خصوصی کارمندان لازم است به فکر جداسازی بخشهایی در شرکت خود باشید. البته پارتیشنهای اداری انواع مختلفی دارند که شما بر اساس نیاز و همچنین بودجه خود خرید خود را انجام میدهید.
یکی دیگر از موضوعاتی که برای خرید پارتیشن اداری نیاز است به آن توجه کنید، رنگی است که دکوراسیون اداری شما طبق آن شکل میگیرد. برای رنگ پارتیشن میتوانید از رنگ سازمانی خود کمک بگیرید، یا بسته به حوزه شغلی خود از انواع رنگها برای انتخاب پارتیشن استفاده کنید. در ادامه مطلب میخواهیم درباره راهنمای خرید پارتیشن اداری با شما صحبت کنیم.
نکات قبل از خرید پارتیشن اداری
در مرحله اول فضای ادرای خود را بررسی کنید. این بررسی شامل متراژ، تعداد پنجرهها و نوری است که وارد محیط شما میشود. مرحله دوم بررسی تعداد کارمندان و افرادی است که در مجموعه شما حضور خواهند داشت و هدفتان از ایجاد پارتیشن در محیط است.
آیا فقط زیباسازی فضای برایتان مهم است یا برای این مجزا سازی فکر مهمتری دارید؟ البته ظاهر دفتر کاری شما هم به اندازه قابل توجهی مهم است اما این زیبایی به تنهایی اهمیت نخواهد داشت. زیرا کاربردی بودن و کارایی باید با زیبایی شناسی ادغام شود.
مرحله نیازسنجی بسیار حیاتی است و نکات گفته شده را باید در نظر بگیرید. زیرا ممکن است شما یک پارتیشن چوبی و بدون پنجره برای قسمتی از دفتر کاری خود خریداری و نصب کنید و سپس متوجه شوید که باقی فضای شرکت به واسطه این پارتیشن تاریک و کم نور شده است. بنابراین اگر با کمبود پنجره در محیط خود مواجه هستید، بهتر است از پارتیشنهای ترکیبی استفاده کنید که قسمتی از آنها برای انتقال نور به شکل پنجره هستند.
تعداد قطعات پارتیشن و محل نصب را از قبل مشخص کنید. شما باید بدانید بر اساس متراژ شما قرار است فضای مورد نظر را به چند بخش تقسیم کنید و در داخل آنها چه تعداد کارمند قرار است حضور داشته باشند. برای این که یک تصمیم هوشمندانه بگیرید، بهتر است قبل از خرید با کارشناس طراحی دکوراسیون اداری مشورت داشته باشید. گروه مکعب با تجربه چندین سال طراحی فضاهای مردن اداری میتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.
انواع پارتیشن اداری را بشناسیم
چوبی
این نوع پارتیشن در هر نوع از سبکهای دکوراسیون ادرای قابل تطبیق است. حسی کلاسیک وارد فضای کاری شما میکند و گرما به محیط خشک کاری خواهد داد. پارتیشن چوبی برای سالهای متمادی در دکوراسیون اداری انواع کسب و کارها به کار گرفته شده است.
آلومینیومی
پارتیشن آلومینیومی ثابت کرده است که یکی از بادوامترین پارتیشنها است، همچنین قطعات آن در هنگام نصب و تغییرات فضایی بسیار انعطافپذیر هستند. قطعات آلومینیوم بسیار مستحکم هستند که سطحی براق دارند و نور مجود در فضا را به خوبی منعکس میکنند. همچنین این قطعات قابل رنگ کردن و همگام شدن با دکوراسیون داخلی محیط کاریش شما است. همچنین قطعات از پیش آماده شده پارتیشن آلومینیومی با سرعت بالا و در زمان کمی قابل نصب هستند.
شیشهای
در فضاهای اداری با دکوراسیون اداری مدرن استفاده از پارتیشن اداری شیشهای بسیار محبوب است. یکی از دلایل مرسوم شدن این نوع پارتیشن استفاده بهینه از نور طبیعی و برقرار شدن ارتباط چشمی بین کارمندان است. همچنین از لحاظ زیبایی شناسی پارتیشن شیشهای حس لوکس و شیک خلق میکند.
مزایای پارتیشن اداری در چیست؟
- قیمت مناسب
شکی نیست که برای تقسیم کردن فضاهای اداری پارتیشن مقرون به صرفهترین راه به شمار میرود. این دیوارهای موقت به خصوص برای آن دسته از مشاغل که اجاره نشین هستند و ناگزیر با تغییر مکان روبه رو هستند بسیار سودمند است. در بعضی موارد حتی میتوان از این لوازم در محیط جدید هم استفاده کرد. کارایی یک محیط اداری با پارتیشن به چند برابر افزایش پیدا میکند.
- کارآمد بودن
کسب و کارها هر لحظه در حال تغییر است، شیوه انجام آن در محیط اداری، تعداد کارمندان و بخشها کوچک یا بزرگ میشوند. پارتیشن اداری این امکان را به شما میدهد که همگام با تغییرات سازمانی بهترین و راحتترین محیط را برای کارمندان خود فراهم کنید. قابلیت نصب و جدا کردن قطعات پارتیشن کمترین زمان را به خود اختصاص میدهد.
- ایجاد حریم خصوصی
یکی از تاثیرات غیر قابل چشمپوشی پارتیشن ایجاد حریم خصوصی برای هر کدام از کارمندان است. همچنین ایجاد محیطی برای کنفراس و جلسات که احتیاج به فضای خصوصیتر دارد. برای بهترین نتیجه این پارتیشنها را از نوع ضد صدا ( soundproof ) انتخاب کنید.
- زیبایی محیط
شاید باور این موضوع سخت باشد اما پارتیشن یکی از المانهای زیبایی و شیک در دکوراسیون اداری محسوب میشود. با طرحها، سبکها و متریال متفاوتی که وجود دارد میتوانید دکوراسیون اداری خود را ارتقا دهید. میتوانید لوگوی برند یا سازمان خود را بر روی پارتیشنها حک کنید، حتی میتوانید با رنگ سازمانی خود تزیین کنید و هویت کاری خود را به یک مرحله بالاتر سوق دهید.
- نور طبیعی
نور یکی از المانهای مهم در طراحی دکوراسیون اداری به شمار میرود که پارتیشنهای اداری شیشهای این نیاز را به خوبی پوشش میدهد. در مقابل این پارتیشنهای چوبی نور کمتری تامین میکنند، اما به واسطه انتخاب رنگ روشن هم به میزانی این کمبود نور جبران میشود. نور طبیعی باعث افزایش انرژی مثبت در میان کارمندان میشود.
چوباسیستم انتخابی برای خرید پارتیشن اداری
در این مقاله چوبا سیستم اطلاعات جامعی دربارهی طراحی دکوراسیون تجاری و بررسی آن صحبت کردیم. اگر قصد خرید پارتیشن اداری را دارید، چوباسیستم با 25 سال سابقه ی کار در زمینه ی دکوراسیون داخلی محیط های تجاری و اداری و مسکونی و نصب انواع پارتیشن های اداری سعی کرده است در همه این سال ها بهترین محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما با این شماره (09128472183) تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در این زمینه بهتر راهنمایی کنند.