تضمین برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چیست؟
آیا می خواهید صحفه اول گوگل باشید؟ آیا دستیابی به صفحه اول گوگل راحت است؟ با رعایت چه نکاتی به صفحه اول گوگل می رسید؟ با ما همراه باشید.
1. بدانید که در چشمان گوگل کجا ایستاده اید.
دانستن میزان قدرت وب سایت شما بسیار مهم است. کل استراتژی سئوی شما را تعیین می کند.
اعتبار دامنه شما از نظر گوگل تعیین می کند که کدام نوع کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به سایت شما وارد می کند.
اگر سایت شما دارای اعتبار بالایی است، می توانید به دنبال کلمات کلیدی دشواری بروید که معمولاً ترافیک بیشتری را به همراه دارند. در حالی که اگر دامنه شما از نظر سئو قوی نیست، باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که ترافیک کمتری دارند اما رتبه بندی آنها توسط دامنه ضعیف آسان تر است.
وب سایت های قدیمی معمولاً در مقایسه با وب سایت های جدیدتر دارای اعتبار و بک لینک بیشتری هستند .
یک فرآیند 3 مرحله ای ساده برای تعیین اعتبار دامنه شما
- از Moz.com Link explorer دیدن کنید و یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.
- آدرس سایت خود را در اکسپلورر وارد کنید.
- به اعتبار دامنه توجه کنید
2. کلید واژه تحقیق هوشمندانه
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن کلمات کلیدی مناسب است که می توانیم به راحتی آنها را رتبه بندی کنیم تا ترافیک هدفمند را بدست آوریم.
تعداد زیادی ابزار رایگان و پولی برای کمک به شما در این فرآیند وجود دارد، اما برای راحتی خوانندگان، بیایید ببینیم چگونه میتوانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید:
اول از همه، با کلمات کلیدی 15 تا 20 تایی بیایید که افراد ممکن است در هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما جستجو کنند.
مطمئن شوید که هم کلمات کلیدی قصد خریدار و هم قصد اطلاعات را درج کرده اید . هر کلمه کلیدی باید حداقل 3 کلمه باشد.
حالا این کلمات کلیدی را در keywordshitter قرار دهید (نام خوب، درست است). Run را بزنید و بگذارید حدود 2 دقیقه بماند.
در مرحله بعد، به searchvolume.io بروید ، کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلمات کلیدی تولید شده توسط Keywordshitter را در کادر قرار دهید تا حجم جستجوی آنها را دریافت کنید.
لیست کلمات کلیدی را با حجم جستجو صادر کنید و فایل را باز کنید.
تمام کلمات کلیدی را که دارای حجم جستجوی بسیار بالا (چند هزار) و SV بسیار پایین (10-100) هستند، حذف کنید. به کوتاه کردن لیست ادامه دهید تا زمانی که لیستی از 20 تا 30 کلمه کلیدی باقی مانده باشد.
جایگزین دیگر Keywordtool.net است که هر دو کار را انجام می دهد (تولید کلمات کلیدی و دادن حجم جستجو).
در نهایت نوار Moz را نصب کنید . هر کلمه کلیدی را در جستجوی گوگل قرار دهید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.
اگر 2 یا چند وبسایت که در صفحه یک رتبهبندی میشوند دارای DA کمتر از شما (که در مرحله اول تعیین کردید) و کمتر از 5 پیوند به صفحات داشته باشند، شانس خوبی برای رتبهبندی آن کلمه کلیدی دارید.
این مرحله را برای هر 20 تا 30 کلمه کلیدی تکرار کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید.
در پایان باید لیستی از حداقل 5 کلمه کلیدی داشته باشید.
3. هدف جستجو را مشخص کنید.
هنگامی که 5 کلمه کلیدی برتر خود را مشخص کردید، باید هدف جستجوی آنها را پیدا کنید. با رمزگشایی هدف جستجو، متوجه خواهید شد که برای رتبه بندی به چه نوع محتوایی نیاز دارید.
فقط کلمه کلیدی را در گوگل قرار دهید و اینتر را بزنید.
حال باید دو مورد را مشخص کنیم:
از بین 10 نتیجه ای که گوگل نشان می دهد، رایج ترین کدام نوع است؟ آیا آنها پست های وبلاگ، ویدیوها، صفحات محصول، پی دی اف، تصاویر یا چیز دیگری هستند؟
و قصد جستجوگر چیست:
- هدف اطلاعاتی – کسی که به دنبال اطلاعات است. مثال – چگونه به کسی ایمیل بزنیم، ایمیل چیست.
- هدف ناوبری – به دنبال یک وب سایت خاص. به عنوان مثال – ورود به جیمیل، ثبت نام در فیس بوک.
- قصد معامله / خریدار – به دنبال خرید چیزی. مثال – خرید میزبانی وب، دریافت قیمت بیمه.
برای اهداف اطلاعاتی کلمات کلیدی، ویدئوها و پست های وبلاگ مناسب ترین فرمت هستند در حالی که
برای کلمات کلیدی با هدف تراکنش، صفحات محصول/خدمات، صفحات فرود بهترین عملکرد را دارند.
کلمات کلیدی با هدف ناوبری فقط برای سایت/شرکتی که جستجوگران به دنبال آن هستند کار می کنند.
حتی اگر بتوانید برای «فیسبوک» رتبهبندی کنید، در صورت وجود ترافیک، ترافیک زیادی دریافت نخواهید کرد، زیرا تقریباً تمام ترافیک روی facebook.com در نتایج جستجو کلیک میکنند.
4. محتوای بهینه شده سئو ایجاد کنید.
اکنون که متوجه شده اید چه کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و چه نوع محتوایی را برای آنها ایجاد کنید، زمان آن رسیده است که آن را ایجاد کنید.
به احتمال زیاد یکی از این دو مورد است – پست وبلاگ یا صفحه محصول/خدمت و برای هر دو نوع محتوا، قوانین بهینه سازی سئو یکسانی اعمال می شود.
بیشتر بخوانید: چگونه محتوای بهینه شده سئو ایجاد کنیم؟
5. چند لینک دریافت کنید.
برای هر نوع صفحه ای که بتواند ترافیک داشته باشد، باید آن را به صفحه اول گوگل برساند. و مگر اینکه شما یک سایت بزرگ با اقتدار زیاد باشید، صفحه شما برای رسیدن به صفحه اول به بک لینک (گاهی اوقات هزاران لینک) نیاز دارد.
دو نوع پیوندی که صفحه باید داشته باشد عبارتند از:
• لینک های داخلی
لینک های داخلی لینک هایی از سایر صفحات سایت شما هستند. اینها سادهترین راههایی هستند که میتوان افراد زیادی را نادیده گرفت.
نمونه ای از پیوند داخلی این است، جایی که من به پست خود در مورد درس های Email Outreach که پس از 5000 ایمیل لینک بیلدینگ یاد گرفتم ، پیوند داخلی می دهم .
مزایای استفاده از لینک های داخلی دوچندان است. پیوندهای داخلی نه تنها به صفحات شما کمک می کنند تا در رتبه بندی گوگل بالا بروند، بلکه بازدیدکنندگان سایت شما را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارند که یکی دیگر از عوامل رتبه بندی گوگل است.
• لینک های خارجی
لینک های خارجی (یعنی لینک های سایت های دیگر) مانند رای هستند.
هرچه رای بیشتری داشته باشید، رتبه سایت شما در گوگل بالاتر می رود. بک لینک ها همچنان قوی ترین فاکتور رتبه بندی در گوگل هستند. اما به سختی می توان آنها را به تنهایی به دست آورد.
شما باید یک استراتژی لینک سازی برای سایت خود ایجاد کنید و برای کسب لینک آن را اجرا کنید.
6. رتبه بندی گوگل و ترافیک آن را دنبال کنید.
گام بعدی این است که شروع به پیگیری محل رتبه بندی صفحات شما برای کلمات کلیدی مورد نظر خود کنید تا بتوانید بازخورد بلادرنگ در مورد تلاش های ایجاد لینک دریافت کنید.
با ایجاد لینک، بهینه سازی محتوا، افزایش سرعت سایت یا ایجاد هر گونه تغییر دیگری در سایت، صفحات یا به سمت بالا حرکت می کنند یا در همان موقعیت خود باقی می مانند و در نتیجه به شما اطلاعاتی در مورد اینکه کدام فعالیت ها بیشترین کمک را در سئو به شما می دهند ارائه می کنند. .
با استفاده از تغییر در موقعیتهای رتبهبندی بهعنوان بازخورد، میتوانید فعالیتهایی را که منجر به افزایش رتبهبندی میشوند، دو برابر کنید و فعالیتهایی را که نتیجهای منفی به همراه ندارند، کاهش دهید.
برای شروع ردیابی رتبه های خود می توانید از طرح رایگان Serptoday استفاده کنید. Serptoday به ویژه برای وبلاگ نویسانی مفید است که تازه شروع به کار کرده اند و پول زیادی ندارند.
7. صفحه را پس از رسیدن به صفحه اول بهینه کنید.
پس از اینکه صفحه شما برای کلمه کلیدی مورد نظر به صفحه 1 رسید، فاکتورهای رتبه بندی جدیدی مانند نرخ کلیک، زمان ماندن و غیره وارد خواهند شد.
سخن پایانی سودالیت
شما فرصت های زیادی دارید که بتوانید رتبه اول گوگل را به دست آورید و همه چیز به میزان تلاش و زمان صرف شده بستگی دارد و البته به یاد داشته باشید که هرگز نباید سئو را دست کم بگیرید وگرنه گوگل شما را دست کم می گیرد.